Recent Comments

Gez dünyayı,Gör Konya'yı !!!

Sabahın sekizinde düşdük Konya yoluna...Yiğit seyahatle başlayan yolculuğumuz Karatay terminalde son buldu.Vilayet meydanından Gar alanına geçtik.Köylümüz Ahmet Şen'e çıktı karşımıza Gar parkında...İstanbul'dan gelen hızlı tren 12:15 gibi perona girdi..Amcam Rıza hoş gelmiş memleketi,Konya'ya...

Ali Niyazi ,Enes,Amcam ve ben Meram yeni yolda Havzan etliekmekde boyumuzca etliekmek ziyafeti çekdik kendimize,saç arasıda eyi gitti üstüne...Havzan'ın sahibi Karacaardıç'lı bir Bozkır'lıymış...Ver elini Alaaddin tepesi,geç ordan Mevlana hazretlerinin mekanı,yeşil türbeye.Selimiye camiinde öğle namazımızı eda ediyoruz.Mevlana müzesi ziyareti,dualar edildi...Daha sonra Gadınlar bazarı gezilerek Karatay terminale geldik.Hacılar seyahatle Bozkır'a dönüyoruz akşamın 18:00 inde...Güzel bir gün yaşadık,memleketçe,gönlümüzce...22 Eylül 2015..

***

Bugün arife..Cuma pazarı bugün kuruluyor Bozkır'da.Sabah saatlerinde pazar görmek için Bozkır'a inilir.Eksik,gedik alınır,eş-dost görülür,karşılıklı hal hatır sorulur.Saat 11:00 gibi Meyre'ye dönülür.Bir kaç ev ziyareti yapılır.İkindi vakti gelenek olduğu gibi toplu kabristan ziyareti yerine getirilir.Dualar okunur önden gidenlere.Kabirleri pir nur,makamları cennet olsun temennileri...Artık bayrama hazırdır insanlarımız,Meyre & Harmanpınar'ımız...23 Eylül 2015

Kurban bayramınız mübarek olsun..Şahsınız,aileniz,mahalle,köy,kasabanız,ülkemiz,dünya müslümanlarına ve insanlığın selameti için hayırlara vesile olmasını Yüce Allah'ımdan niyaz ederim...

Meyremde bayram sabahı...Seherde camii yolu tutulur,beraberce sabah ve bayram namazı eda edilir.Toplu bayramlaşma yapıldı.Camii için yardım toplandı...Gurbetden gelen ve köyde olanlarca camimiz hınca hınç doldu.Camide oluşan bayram havası sokak,cadde ve evlerde teneffüs edildi.Bir tarafdan tatlı kurban kesme telaşı,bir tarafdan konu,komşulara bayram ziyareti...

Akşamın 22.:00 sine kadar bayram ziyaretlerim devam etti.40 Senedir köyüne gelemeyen Rıza amcam bayram gezme arkadaşımdı.Duygu yüklü zamanlar yaşadık..Meyre'de bayram devam ediyor...  24 Eylül 2015

***

Kurban bayramı devam ediyor,Meyre & Harmanpınar'da...Kurban kesiliyor,ev ziyaretleri devam ediyor.Bayramlar güzel,Meyre'de başka güzel...Gündüğün,Erdoğan ve Bozkır'a gidiyoruz,hısım,akrabaları ziyaret,hasretleri dindirmek için...Cuma namazını Gündüğün camiinde eda ediyoruz.Maşaallah cami hınca hınç dolduruldu Gündüğün'lü gençler tarafından...Yolumuza bir yılan çıktı,tam fotoğraflayacağım,süzüldü gitti...26 Eylül 2015

Bugün 3.cü bayram.Köy ziyaretlerimiz tamamlandı.Kendimizi dağlara vurduk.İlk durağımız Sorkunca...Sırasıyla Dalamaz'dan Dere'ye akıyopruz.Fırından ekmek ve pide alıp Aygır'a doğru yol alıyoruz.Sorkun,Karacahisar geçilip Aygır'a ulaşıyoruz.Gezintimizi yapıp,öğle namazınıda burada eda ediyoruz.Sorkun'da Göktepe tahinlerini ziyaret edip,köpük-tahin yiyoruz.Vee istikamet Tınaztepe,toros dağlarının güzelliklerini süzerek magaraya ulaşıyoruz.Her iki magarada gezilip,fotoğraflarla kalıcı hale getiriyoruz...İkindi namazınıda burada eda ediyoruz..Bu defa istikametimiz Gülyay'lamız...Soğuk sularını içip,temiz havasını soluyoruz..Bozkır'da Luna Parkla final yapıyoruz.Yeğenimizi çarpışan arabalara bindirip,akşam namazını Bozkır'da eda edip,yatsı önünde Meyre'ye varıyoruz...27 Eylül 2015

Bayram ertesi Seydişehir yoluna koyuluyoruz,Amcam Rıza ile..Köprübaşına kadar yürüyüp,Bozkır'dan gelen minibüse biniyoruz.Bir kaç müşteri ziyaret edip,çarşıyı
turluyoruz.Seyyit Harun Veli ve Abdullah efendinin türbelerini ziyaret edip,Fatihalar bağışlıyoruz.Öğlen gibi Bozkır'a hareket ediyoruz...Bozkır'da biraz oyalanıp Meyre'ye dönüyoruz.Ayrılık vakti yaklaştı,ağır,ağır veda ziyaretlerini yapıyoruz... 28 Eylül 2015

***

Artık veda günü geldi çattı.Sabah namazı çıkışı hatıra fotoğrafı çekiliyoruz...Ayaklarımıza ayar verip Dalamaz dört yol rahmetli Mehmet Ali Koyuncu dayımızın çeşmesine doğru yola koyuluyoruz.Bağlar yolunu takiben Kavakmuhar'ın geçip çeşmeye ulaşıyoruz.Temiz havayı teneffüs edip,soğuk suları içiyoruz.Çok güzel bir çeşme olmuş,Rabb'im su gibi aziz eylesin,hayrat sahiblerini.Bozkır belediyesi çevre düzenlemesi yapacakmış.

Dönüş yolumuz Cinger çayırı,Çataloluklar,Sorkunca yollundan oluyor.2,5 saat gibi bir zaman dilimi yaşamışız...Amcam Rıza'yı yüksek hızlı trene binmek üzere Konya'ya uğurluyoruz.Bu fakiri ise Kontur ile İstanbul'a uğurluyorlar...Tekrar kavuşmak üzere hoşca Meyre & Harmanpınar'ım...Baba ocağı,Ana kucağım..Hoşca kal,hoşca kal... 29 Eylül 2015...

Ali Rıza ÖZASLAN / Eylül 2015

Google News Takip Et
Gelişmelerden zamanında haberdar olmak istiyor musunuz? ’te Bozkır Haber'e abone olun.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için WhatsApp haber kanalımıza katılın.