Recent Comments

YİNE GÖRÜNDÜ MEYRE YOLLARI ...

Tarihler 24 / Aralık 2017 Pazarı gösteriyordu.Gelen bir telefon Anamız Şaldan'ın Emine'nin rahmeti rahmana kavuştuğunu haber verdi ağlamaklı ses tonuyla..Emir Allah'ın deyip hemen işlemlerin başlatılmasını söyleyip iş yerimden ayrıldım.
Eve vardığımda Anamız boylu boyunca beyaz bir örtünün altında yatıyordu.Açtım yüzünü son defa sarıldım öptüm gözlerinden.İki poz tavsurunu çektim.Doktor raporu alındı.
Yıkanması için Alibeyköy gasılhanesine götürdük.Tarih tekrar yaşanıyordu.Yaklaşık iki sene önce Babamızı da Alibeyköy gasılhanesinde yıkatmıştık.
Veee ...
Zeytinburnu Seyitnizam Camii Musallası.Vakit yatsı.Tarafımdan kıldırılan cenaze namazı sonrası helallik ve hüsnü şahadetler alındı.Zeytinburnu belediyemizin verdiği 11 kişilik cenaze taşımaya aracıyla yollar çıktık.Yatsı sonu başlayan yolculuğumuz sabah namazı vaktinde Meyre'ye ulaştık.Adeta Babamızın defnini tekrar yaşıyoruz.Babamı da Seyitnizam Camiinden uğurlamıştık,tarafımdan helalik ve hüsnü şahadetler alınıp Fatihalarla Meyre'ye..

Meyre kardan beyaz gelinliğini giymiş.Cenaze aracını beklemeden geriye göndermek için Bozkır'a gittim.Şöforların çorbasını içirtip Tahin Köpük helvası hediye olarak aldım.
Kabristana kepçe geldi.Hemen mezarı kazdı.Son hazırlıkları yapıp öğleni bekleme başladık
Rabb'im bir de güneş verdi.Yoğun katılımlı bir cemaatle son yolculuğuna uğurladık.
Kabristan çıkışı taziyeleri kabul edip ; Etliekmek Ayran / Lokum bisküvi ikramında bulunduk.Evimize gelip taziyeleri kabul etmeye devam ettik.Akşam benden gayrısı İstanbul'a döndüler.Ben ise iki gün daha anamızla yatacağım dedip Meyre de kaldım...

MEYRE / 25 ARALIK 2017 ...
Geceyi baba ocağında fırın sobalı odada derin deliksiz bir uykaya dalarak geçirdim.Seherde saat 04 de uyandım.Teeccüh namazı kıldım Kuranı Kerim tilaveti yaptım.05 gibi attım kendimi köyümün sokak cadde ve meydanlarına.Her taraf ışıl ışıl sanki projektörlerle aydınlatılıyor.Bem beyaz kar sokak lambalarının ışıklarında evler daha bir güzel Meyrem..
05/07 DEVRİYESİ ...Yavaş yavaş indim merdivenden basamakları sayarak.Gözlerim gecenin derinliğinde alektrik ışıklarının aydınlattığı Meyre evleri Meydan Cadde Sokakları..Ayaklarım yürüyor ellerimse bu güzellikleri kalıcı kılmak adına fotograflıyor.
Sırasıyla Çıkmaz sokak Ulumuhar meydanı Havuzbaşı Ördeklerin suda raksı ..Mezerlik Musallaya gelmişim farkında olmadan.Sıralı evler Üç katlı Bıddıkların evi derken Ortaharman.Gizemli halinden bir şey kaybettiremiş yalnız kalışı.Eğribucak tarihi çeşme.Bağlınca...Çocukluğumuzun ÖZGÜRLÜK MEYDANI.Orda içilirdi izmarit sigaralar.Orda çitirilrdi bozuk paralar.Sessizce akarken kurnasın suyu yine ona arkadaşlık ediyordu şırıltısı.Keskin bir dönüşle Ortaharman Asaraltına çeviriyorum çekim makinamı.Issız sessiz köpekler uykuda ya insanlar derin uykuda.
Üst yola giriyorum Dağlıylin evin arkasından.Yüksek yoldan daha bir görünür olduğu gizemliği MEYREMİN...
Tekke odası.Akdaş.Tekkebeleni.Her tarafı kaplamış seheri sessizliği sensizliği.Çeşmenin su sesi ses verir sessizliğime..Sabah ezenleri çığrışmaya başladı Meyre Bahatlar Aliçerçi'den.Şimdi kulluk dua zamanı ulaştım Ulu Mabete...

MEYREKÖYÜM
GÜNDÜĞÜN
BAHATLAR MAHALLEM
HARMANPINAR KASABAM

27 Aralık günümü ANA - BABA DOSTLARINI Ziyarete ayrıdım.Gonyalı Irza dayımızda sohbetimiz goyulaştı.Gündem köyümüzdeki şu ana açık tutulan EVLER ve İsimler.Irza dayım saydı bu fakir kaleme,yazıya döktü..
TAKDİMİMDİR MEYRE BAHATLAR GÜNDÜĞÜN HARMANPINAR'IN VEFALILARI
12 AY DÖRT MEVSİM ŞENLENDİRENLERİ ALLAH YOKLUKLARINI GÖSTERMESİN
ONLARA NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEK AZDIR.ÇÜNKÜ KÖYÜMÜZÜN GÖNÜLLÜ BEKÇİLERİDİR..
1-Gara Alı
3-Hüseyin Aydemir
BAHATLAR
Olsun oldun 15 ev.
Memleketin ahvali bu.Saat 18 de köprübaşından KONTUR Rüştü kaptanla İstanbul yoluna koyulduk...Yiyip içtiklerim bana, görüp gözettiklerim de sizlere. Çam sakızı Çorban armağı..

Sırıstat Com İstanbul HABER : Ali Rıza ÖZASLAN / 17 Ocak 2018 İstanbul

Google News Takip Et
Gelişmelerden zamanında haberdar olmak istiyor musunuz? ’te Bozkır Haber'e abone olun.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için WhatsApp haber kanalımıza katılın.