Recent Comments

Sögüt Köprüsünde AlaBalık Ziyafeti

Geçen hafta için Abdullah Teke abimiz Haber salmış Bozkır'a geliyorum bir balık yakalayıp afiyetle yiyelim. Tabii ki olur diyoruz Hüseyin Dumru Kardeşimizin Mercedes Çin Malı Motoru ile çıkıyoruz yola. Rota Söğüt Kasabası Köprüsü, Vakit ikindin üzeri bu seneki aşırı sıcaklıklar dolayısı ile yol tamamen zift kaplamış yolda giderken adeta ıslak yolda gidermiş gibi zift şıvılıyor. Allah korusun tehlike an meselesi.

Üçpınar’a giriyoruz oradan da ilerliyoruz Hadim yolu tarafı inişli çıkışlı yılan gibi kıvrımlı yollardan gidiyoruz.  Bu yollar benim için pekte yabancı yollar değil 1,5 sene bu yollarda gittim geldim vekil Öğretmenlik için. Yolun eski bakımsız halinden yenilenerek asfaltlı hale gelmesine kadar gidip geldim. Bazen araba denk gelir binerdim bezende Üçpınar’dan söğüde kadar yürüyerek kır gezisi gibisinden yürürdüm.

Kıvrım kıvrım yollardan düzlüğe inince Köprü yakınında Abdullah abimız önümüze çıkıyor. Hoş geldiniz bakıyoruz ortam kalabalık. Balıklar tutulmuş orta halli sekiz on tane balık gözler o balıklarda değil kesinlikle kocaman bir alabalık tutulmuş elden ve dilden düşmüyor balık afiyetle yeninceye kadar.

Tanımadığımız gurbetçi ağabeylerimiz ve birde yeğenimiz var sormayın gitsin. Hüseyin Dumru Kardeşimizle bir anlaşıyorlar muhabbetleri akıllara zarar. Gurbetçi ağabeylerimiz Fıransadanmış Memlekete geliyorlar ve Köylerinin topraklarında piknik yapmak için bir anda Konya’dan çıkıp geliyorlar.

Gelelim balıklara, Balıklar hazır amma bu balıkların pişeceği birde ateş lazım. Vakit akşamüzeri hafiften karanlık çöküyor herkes bir yerlerden odun aramaya koyuluyor. Ben gözüme muhtemel daha önce birisi tarafından yakılmış bir ağaç kötüğünü kestiriyorum. Oraya doğru iniyorum düşüncem şu bu kadar odun bizim işimizi görür fazlası ile. Neyse atıyorum ateşe odunları ağabeylerden birisi tamadır odun diye aynı ben gibi erken konuşuyor. Beş dakika demeden bir bakıyoruz ağabeylerden birisi kocaman kuru bir kütüğü yüklenmiş geliyor ateşe atıyoruz. Neyse yine fazla aralamadan bir abimiz daha büyük kuru bir kütüğü yüklenmiş geliyor ağzımız bir karış açık. Gören sanır ki sekiz on balık pişmeyecek kocaman bir deve pişecek.
Ateş o kadar odunla delleniyor iyicene odunu yedikçe daha da ısıtıyor etrafı. Balıklar hazır sofra kuruluyor yanında karpuz kesiliyor domates, biber kıyılıyor afiyetle karın doyuruluyor. Birde Şeftali ikramı mide doyuyor iyicene. Yaz günü olunca şişiriyor insanı.

Şimdi yemeğin üstüne birde çay lazım semaver hazırda bekliyor ateşse hepten hazır yakıp kavurmaya.  Ama zaman iyicene ilerlediği için misafirler Konya yolunu bizlerse Bozkır’ın yolunu tutuyoruz.  Bu Akşamın ardından akıllarda güzel ortamın hazı. Birde çaydan tutulmuş balıkların mis gibi tadı kalıyor.

Buradan bu gibi organizasyonlarda her daim bizi çağıran Abdullah Teke abimize teşekkür ediyoruz. Hep o bizi ağırlıyor Bozkır’da misafir olmasına rağmen bakalım nasipse biz ne zaman kendisini ağırlayacağız yaylalarımızda.
Sırıstat Haber Merkezi:Yakup ÇETİN

Google News Takip Et
Gelişmelerden zamanında haberdar olmak istiyor musunuz? ’te Bozkır Haber'e abone olun.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için WhatsApp haber kanalımıza katılın.

Yorum Gönder

6 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
  1. Orda olmak, oralarda olmak isterdim. Kendinize ve midenize güzel bir ziyafet çekmişsiniz anlaşılan, afiyet olsun bakalım. Mangalda yaptığınız balığı çarşı yada pazardanmı satın aldınız yoksa olta yada ağ atarak tatlı sudan filanmı tuttunuz? Duyduğumuz, gördüğümüz ve bildiğimiz kadarıyla Bu işlerin piri Hüseyin Dumru imiş. Bozkır'dan gökyüzüne doğru bir duman tüttüğünü görürsek eğer, bilebilimki bu dumanı Hüseyin Dumru ve ekibi tüttürüyordur. Bazen aklıma soruyor ve danışıyorum: Saat farkıdamı gözetmiyorlar:)

Organizasyonlarınızın devamını bekleriz inşallah. TAMER

YanıtlaSil
  2. S.a Tamer Kardeş Yorum yaparken Adı/Url'yi seçersen yorumunda yorum sahibi olarak adın çıkar.

Balıklar oradan tutulmuş balıklar biz tutma aşamasında yoktuk bizi yemege çagırdılar. Beraberde tutarız nasipse..

3. Ve A.Selam Yakup Kardeşim; İnşallah yıllık iznimde oralara doğru yolum düşerse eğer, elbette sizlerle tanışmak ve balığa da elbette gitmek isteriz. Balığı en çok ızgarada severim, balığın tutmasınıda bir okadar severim. Ya nasip diyelim bakalım...Çalışmalarında başarılar dilerim, A.Emanetsin.

YanıtlaSil
  4. güzel bir anı paylaşım için teşekkürler

5. İnşallah Kardeş Ben tutmasını degilde yemesini severim Bizim Hüseyin Tutmasını seviyor Siz tutarsınız Ben size yemede eşlik ederim :)