Recent Comments

Karamanlı Dağcılar Isauria Yolu'nda 80 Kilometre Yürüdü

Bozkır'dan başlayıp Akseki'de son bulan Isauria (Tuz Yolu) yürüyüşüne katılan Karamanlı dağcılar 4 gün boyunca 80 kilometre yürüyerek parkuru başarıyla tamamladı.

Doğa yürüyüşçüleri için son yıllarda popüler bir rota haline gelen ve Konya'nın Bozkır ilçesinden başlayıp Antalya'nın Akseki ilçesinde son bulan Isauria (Tuz Yolu) yürüyüşüne bu yılda yoğu katılım oldu.

Yürüyüşe katılan doğa sporcuları Yaşar İncedal, Fedai Erkoçoğlu, Hasan Daşlı, Ahmet Eşmekaya, Zafer Ünlü ve İsmail Öcal 6 kişilik ekiple Karaman'ı temsil ettiler. Yürüyüşü başarıyla tamamlayan ekip Karamandan.com bayrağı açarak sitemize desteklerinden dolayı teşekkürlerini sundu. Konu hakkında açıklamada bulunan ekip üyesi Yaşar İncedal şu ifadelere yer verdi:

"Yürüyüşün ilk gününde, iki bölüm yüründü. Isauria Nova (Zengibar Kalesi) dolaşıldı. Arkasıdan Isauria Nova - Yazdamı Köyü parkuru yürüdü. (5 km) Buradan araçlarımızla Tepearası Köyü'ne geçtik. Tepearası - Isauria Vetus (Bozkır) parkurunu yürüdük. (5 km) Bu parkurları ilk yürüyen grup siz biz olduk. Bu yol, Isauria Vetus'u Isauria Nova'ya bağlayan ana yoldur. Yürüyüş, Bozkır ilçe merkezinde bitti. Saat 15.00'te Bozkır'dan araçlarımıza binerek Akseki'ye hareket ettik. Aynı gün hava kararmadan Akseki'ye ulaşıp Belenilvat Köyü'nde kampımızı kurduk. Köyde bir kafe bir de ağaç minareli, ağaç direkli tarihi cami ve gezmel için açılmış bir Akseki'ye özgü düğmeli ev, cumhuriyetin ilk yılları kokan bir eski okul, Selçuklu döneminden kalma bir hanı ziyaret ettik. Köyde bu evlerden 5 tanesinde sürekli oturulmaktadır.

2. Gün: Belenilvat - Bucakilvat - Dedire - Gravganda - Cemerler(Heseler) Parkuru. (18 km) Bu yolun büyük bir kısmı taş döşeli antik yolu yürüdük.
3. Gün: Cemerler - Roma Oluğu - Devrentbaşı - Devrentboğazı - Murtiçi - Fersin Parkuru. (22 km) Bu rotada da çok güzel antik yollardan geçtik. Bu rotada bir Selçuklu köprüsünü gördük.
4. Gün: Fersin - Çaltılıçukur Parkuru. (16 km) Bu rotada bir RomaKöprüsü gördük. Rotanın yarısı antik yol kalıntılarından geçiyordu. Rotayı tamamlayarak yürüyüşümüzü bitirmiş olduk"

ISAURIA TUZ YOLUNUN HİKAYESİ

Bizans'ın Isaurialı ilk hükümdarı Zenon, Türk hakanı Attila ile diplomatik ilişki de kurmuş ve onu bir süre oyalamış hatta onun sözlüsünü kaçırarak bir Isaurialı ile evlendirmiştir.

Isauria bölgesi 163 yıl Galatya eyaleti olmuştur. Isauria Nova (Zengibar Kalesi) yakınlarındaki köylerde kızıl benizli, mavi, yeşil gözlü, sarışın kişiler çoktur.

474'te Bizans tahtına geçen Isaurialı Zenon, 491'de tahttan indirilir. Zenon bugün yeri belli olmayan Hadim'deki rotamızın da geçtiği Astra antik kenti yakınlarında olan ancak bulunamamış Papiyron'a tüm hazinesiyle kaçar.

İsaurialılar M.S. 717'de tekrar sahnededir. 717'de Isaurialı lll. Leon (Zenon'un kanından), Bizans tahtını ele geçirmiştir. Tarihte "İzorya Hanedanlığı" olarak geçen M.S. 717-867 arasında Bizans'ı Isaurialılar yönetmiştir. (Mut'un eski adı da İzorya'dır.)

ll. Leon, tahta geçtikten sonra Bizans'taki ikona ve resimleri kırdurmıştır. Bu Hıristiyan aleminde tepki doğurmuş kanlı savaşlar olmuştur. Bu savaşlarda lll. Leon (Leo) Isauria'dan ordu getirtmiştir. lll. Leo, tarihe put kırıcı (iconaclast) olarak geçmiştir. M.S. 7. yy'daki arap akınları bölgeyi çökertmiş, Likya'yı, Karya'yı tarihin sayfalarına gömmüştür. Türklerin 1176'da Konya'yı başkent yapmalarıyla Isauria bölgesi Türklerin eline geçmiştir. Moğol işgalinde, Türklerin Isauria'dan asker topladığını da biliyoruz. O tarihlerde hala oradalar çünkü.

Google News Takip Et
Gelişmelerden zamanında haberdar olmak istiyor musunuz? ’te Bozkır Haber'e abone olun.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için WhatsApp haber kanalımıza katılın.